Ozon Tedavisi

Tüm canlılar oksijen ile hayatta kalır ve oksijen bu sebeple hayati bir önem taşır. Oksijen, tıpta tedavi amacı ile 2 yöntemde kullanılır. Bunlardan ilki olan normobarik oksijen, özellikle hastane kliniklerinde solunum zorluğunun yaşandığı akut durumlar ya da KOAH hastası kişilerde kullanılan oksijen tedavisidir. İkincisi, yani hiperbarik oksijen ise atmosferden çok daha yüksek bir basınç altında ve yüzde yüz olarak oksijen içeren ortamlarda uygulanan bir çeşit tedavi yöntemidir. Normalde havada yaklaşık olarak %21 civarında oksijen bulunur. Ozon terapisi sırasında yüksek basınç altında yüzde yüze kadar çıkarılan oksijen sayesinde plazma içerisinde çözünen oksijen miktarında artış olduğundan çevre dokulara ulaşan oksijen de artmaktadır. Bu sayede damar hastalıkları başta olmak üzere birçok hastalığın tedavisi mümkün hale gelmektedir. Ozon tedavisinin en sık kullanıldığı hastalıklardan biri olan dolaşım bozukluklarıdır. Özellikle diyabet hastası kişilerde görülen ayak bölgesinde uyuşma, karıncalanma ya da üşüme ve ağrı gibi rahatsız edici problemler ve sorunlar hastalığın yol açtığı dolaşım bozukluğundan kaynaklanmaktadır. Bu hastalarda dolaşım bozukluğunun ortaya çıkardığı etkiler hiperbarik oksijen tedavisi ile büyük ölçüde önlenmektedir.